Tøndergade indretning

Til november 2023 flytter Skolen Sputnik på Bogholder Allé sammen med Skolen Sputnik på Vesterbro. Målgruppen på begge skoler er børn og unge med autisme og psykiske vanskeligheder.

Hvorfor?

Vi ønsker at skabe et fagligt løft med en kombination af stærke undervisningsfaglige og behandlingsfaglige kræfter. Samtidig er der nogle synergieffekter og fordele ved at lægge de to afdelinger sammen, og derved have indskoling, mellemtrin og udskoling samlet på én adresse. Blandt andet:

• Eleverne vil opleve færre skift i overgangene imellem klassetrin, både hvad angår fysisk lokation og personale.
  • Vi bliver i stand til at benytte vores underviser- og pædagogfaglige kræfter mere på tværs af klassetrin.
  • Der bliver mulighed for at sammensætte fagteams på tværs af klassetrin, hvilket skaber endnu bedre vilkår for faglig sparring, videndeling og kvalificerede undervisningsforløb.
  • Den pædagogfaglige og psykologfaglige profil vil blive bredere med en styrket kompetenceprofil, der fx kan anvendes til styrkede gruppeforløb og gruppeaktiviteter.

Placering og lokalmiljø

Afdelingen på Tøndergade er særdeles velegnet til dagbehandlingsskole med lyse, rummelige lokaler med mulighed for både fællesundervisning og individuelle pladser. Skolen er indrettet med forskellige værksteder til alle de obligatoriske fag og herudover esportsværksted m.m. samt en god kantine. Klassetrinnene vil i det daglige være opdelt på etagerne.

Skolen Sputnik på Vesterbro ligger godt placeret på Tøndergade, en rolig sidegade med nem adgang til lokale faciliteter og et godt samarbejde med den lokale folkeskole. Skolen ligger i gåafstand til to metrostationer.

Målgruppen

Skolen er for børn og unge med autisme og psykiske vanskeligheder, herunder fx angst, OCD, ADHD og personlighedsforstyrrelser. Afdelingen har desuden særlig faglig viden om selektiv mutisme.Der bliver lagt en tydelig individuel plan for hver elev.

Visitationsansvarlig i Sputnik

Lars Wagner

Mail: LWA@skolensputnik.dk

Afdelingsleder

Morten Mariendal

Mail: MMA@skolensputnik.dk

Afdelingsleder

Mette Dræby Petersen

Mail: MPE@skolensputnik.dk

Læs om Skolen Sputnik Vesterbro

Afdelingsleder Carsten Bøgelund

CLA@skolensputnik.dk

Souschef Jakob Iversen

Tlf.: 41 62 04 00

JIV@skolensputnik.dk

Tlf.: 51 78 46 26

Sputniks børn og unge. ?⭐️??