Autismeskoler | Skolen Sputnik

Sputnik har flere behandlings- og specialundervisningstilbud for elever med autisme og psykisk sårbarhed. Vores skoler er små og overskuelige og tilbyder et roligt, mobbefrit miljø. Vi kan rumme alle aldersgrupper og klassetrin (fordelt på afdelinger).

Vores autismeskoler ligger i København, Gentofte, Rødovre, Hillerød og Greve.

Klik dig videre for at læse mere om den enkelte autismeskole:

​Læs mere om målgruppen for Sputniks autismeskoler

autisme skole

For sagsbehandlere​

Du er velkommen ​til at kontakte os for at indskrive en elev.

Vi har løbende optag og som udgangspunkt altid ledige pladser.

Kender du ikke Skolen Sputnik, er du velkommen på en rundvisning hos os.

For forældre

Det er kun kommunerne (f.eks. sagsbehandler, matchningsudvalg eller PPR), der kan indskrive en elev i Skolen Sputnik. Er du forælder, skal du derfor gå gennem din hjemkommune. Du er dog altid velkommen til at ringe til os for at høre nærmere om vores autisme-skoler.​

Lars Wagner
Visitationsansvarlig

Hvilken type skole for børn med autisme og/eller psykisk sårbarhed skal dit barn gå på?

Der findes autisme-afdelinger på almindelige folkeskoler, autismespecialskoler og autismeskoler​ med dagbehandling.

Sputnik tilbyder autismeskoler med dagbehandling. Her er det kommunen, der henviser barnet og betaler for indsatsen. Du kan derfor ikke selv skrive dit barn op til vores autismeskoler, men skal gå gennem kommunen.

Du er dog altid velkommen til at kontakte os og høre mere om skolen. Vi kan også hjælpe med at finde ud af, hvilken af Sputniks behandlings- og specialundervisningstilbud, dit barn evt. ville passe til.

Sputniks afdelinger er også for børn/unge med diagnoser inden for det psykiatriske felt, fx angst, OCD, stress, depression, skizofreni, bipolar lidelse, selvskadende adfærd o.l.

Vi dækker desuden alle grene af autismespektret, herunder Aspergers, infantil autisme, atypisk autisme og GUA.

Hvad er dagbehandling?

Download brochure: Sputniks autisme-skoler

Klik på billedet herunder for at downloade vores brochure med samlet info om vores behandlings- og specialundervisningstilbud for elever med autisme og psykisk sårbarhed.

autisme-skoler kobenhavn, nordsjaelland, greve

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os.

Områdechef Jesper S.T. Larsen

JLA@skolensputnik.dk