Skolen Sputnik Greve (4.-10. klasse)

Vi bor på Rådhusholmen 3, 2670 Greve.​

Denne afdeling af Sputnik Greve tilbyder dagbehandling for elever fra 4.- 10. klasse med socio-emotionelle vanskeligheder og/eller ADHD. Eleverne har ofte faglige problemer, har svært ved at orientere sig i det sociale felt og foretager ofte uhensigtsmæssige valg i forhold til handlinger og adfærd.

Gennemgående temaer for eleverne er ensomhed, isolering, manglende impulskontrol, uhensigtsmæssig adfærd og begyndende marginalisering. De fleste af eleverne har flere skoleskift bag sig, som alle bærer præg af nederlag og skuffelser.

Se også: dagbehandling i Greve for elever med autisme

Hvad kan Sputniks dagbehandling i Greve tilbyde

• Høj faglighed med særlig ekspertise inden for socio-emotionelle vanskeligheder og ADHD.
  • Familiebehandlingsindsats som en integreret del af ydelsen.
  • Psykologteam, der opkvalificerer det pædagogiske personale og tilbyder observation, samtaleforløb m.m.
  • Mulighed for at lave fleksible forløb med en mentor-indslusning som opstart på dagbehandling.
  • Stærkt forankret metode og tilgang, herunder fast efteruddannelsesplan for alt personale med kurser i ADHD og konflikthåndtering samt 1-årig systemisk-narrativ efteruddannelse.
  • Solid erfaring med børn/unge med skolevægring eller skolefraværsproblematikker.
  • Gode resultater fra både undervisningstilsyn og socialtilsyn på behandlingsindsatsen.

Skolens faciliteter

Vi har 1400 m2 i lyse og rummelige lokaler med mange, fleksible muligheder for at indrette læringsmiljøer for eleverne.

Lokalerne ligger på Rådhusholmen 3, lige ved siden af Greve Station.

Vi deler lokaler med VUC og bor lige ved siden af Greve 10. klassecenter samt tæt på svømmehal og indkøbsmuligheder.

Om visitationsproceduren

Billeder fra afdelingen: